Til forsiden
Velkommen til Skovens Helse
Helende meditation
Healing
Succeshistorier
Følsomme mennesker
Bitter fakta om sukker
Spontan helbredelse
Bønner
Nyttige informationer
Kost & gode råd
Prisliste
Åbne meditationer
Foredrag og Seminar
Kontakt
Forsiden
 
Teknik for selvet
[Nyttige informationer]

Den bedste teknik til at videreudvikle sig er flg.:

  • Renhed af tanker
  • Renhed af ord
  • Renhed af handlinger
  • Leve dit liv efter bedste evne idet du bruger hvad der står ovenfor
  • Koldt brusebad morgen og aften (især når du renser ud)
  • Vær tro mod dig selv
  • Vær tro mod andre
  • Kend dig selv
  • Kærlighed 11 x 22

11 x 22 er en teknik som er nævnt mange gange igennem denne skrivelse. Dem er meget let at gennemføre og alligevel meget stærk/ kraftig i dens virkeevne i at rense dig selv for uønskede tanker, følelser og oplevelser fra fortiden. Dog kræves der en indsats, målbevidsthed og engagement/forpligtigelse, for ikke at nævne tid.

Mindst en 1 time hver dag, hvis ikke mere er nødvendigt (spar op! hav tilovers). Hele processen tager 11 dage. Ofte prøver folk på halvvejen at forkorte eller skulke fra processen, fordi det tager længere tid, end de ønsker at give. Hvis du ikke gennemfører teknikken som oplyst, så vil det grundlæggende ikke have sådan en kraftfuld effekt.

Grundliggende medfører 11 x 22, at du skriver alle dine tanker ned. Det er det der tager tid. Allerførst skal vi tænke på en (højtidelig erklæring) bekræftelse. Det er nødvendigt at det er noget enkelt som f.eks.: Jeg er glad og rask. Vores bekræftelse skal være i nutid d.v.s.: Jeg er ...........og ikke jeg vil være............... Det er ikke muligt at skrive, om noget der ikke er sket. Hvis din bekræftelse lyder: Jeg vil være glad og rask, vil den for altid være i fremtiden. Jeg er glad og rask, da starter processen lige med det samme.

Hver dag i 11 dage vil vi skrive vores erklæring 22 gange. Sæt dig et roligt sted, væk fra afbrydelser med en skriveblok og kuglepen. Skriv nr. 1 og dernæst den erklæring f.eks. jeg er glad og rask.

Nedenunder erklæringen skriver vi vores umiddelbare tanker, hvad end det måtte være. Det kunne være. Jeg kan ikke se, hvordan dette kan virke. Jeg er klistret til sengen og kan ikke bevæge mig. Jeg er led og ked af det o.s.v. Vi bliver ved med at skrive indtil vores sind/tankegang stopper. For nogle vil det simpelthen være få sætninger, mens andre vil finde ud af, at de brugte timer på at skrive side op og side ned.

Vi må skrive om oplevelser fra vores fortid eller hvordan vi følte, da den og den sagde sådan og sådan til os. Tankerne vil blive rodet sammen, og vi springer måske fra at emne til et andet. Det er den måde, det virker på. Vi bliver måske vrede og skriver nogle få unævnelige ord. Det betyder ikke spor. Det er fuldstændig privat og ingen andre end, vi skal læse det. Når vi engang er blevet færdige med at skrive vores tanker under den første erklæring, skriver vi erklæringen for 2. gang. Jeg er glad og sund. Vi er nødt til at skrive vores tanker ned, selvom vi sidder og tænker. Dette er latterligt, jeg ved ikke hvad jeg skal skrive. Det er netop det, vi skriver på papiret. Dette fortsætter indtil vi har skrevet vores erklæring og efterfølgende tanker ned 22 gange. Til sidst læser vi vore notater, så vi får/har en bedre forståelse af os selv, så anbringer vi dem i en mappe og lægger dem et sikkert sted. Den følgende dag udfører vi ovenstående en gang til. Dette gør vi 11 dage.

For de fleste er det en god idé at fastsætte samme tid hver dag, så de ikke glemmer det. Hvis vi mangler/springer over en dag, er det desværre nødvendigt at starte helt forfra igen.

Hvis vi bruger en time på, lad os sige 10 erklæringer og en time senere samme dag for at gøre alle 22 erklæringer færdige, er det ok. Det er bedst at gøre det helt, men hvis ikke så gør de første 11 om morgenen og de resterende 11 om aftenen. Det er ikke godt at sige: Jeg har ikke tid, der vil aldrig være et helt igennem perfekt tidspunkt. Noget ubelejligt vil altid dukke op i løbet af de 11 dage. Det er derfor, der kræves en indsats/anstrengelse. Nogle oplever, at på 6. eller 7. dagen bliver de lede og gennemføre de næste par dage.

Ok, siger du måske, det er alt sammen meget godt, men hvad gør det egentligt? Vi tømmer/renser os selv. Det er alt sammen meget godt at have positive tanker og erklæringer, men næsten alle af os har en lille drillenisse, der griner eller gør nar af os, når vi siger positive eller pæne ting om os selv. Denne metode hjælper med at fjerne drillenissen indefra. Hvad vi skriver ned, kan forekomme som absolut nonsens og komplet sludder, men det er hele pointen. Det er vores personlige tanker og følelser, og det er bedre at have sludderet udenfor kroppen end indeni. Du vil blive overrasket over nogle af de ting, du vil skrive om dig selv.

Når de 11 dage er gået, går du ud et sikkert sted og brænder alle de skrevne notater. Dette er den bedste del. Det er ekstremt tilfredsstillende at betragte alle de skrækkelige følelser og oplevelser bogstavelig talt går op i røg.

De næste 11 dage - efter de 11 skrive dage, vil vi fornemme eller opleve et eller andet. Vi kan opleve, at vi bliver temmelig bidende og irriteret og måske ligefrem vrede. Vi kan opleve at den fysiske lidelse eller svagelighed, vi lider af bliver en anelse værre. Bliv ikke bange. Bare observér og tillad, at det sker. Vi har simpelthen renset os for nogle af de negative problemer/strømninger, som vi ikke længere behøver at holde fast i, og idet de passerer igennem os (forlader os) og vor kropsenergi, vil vi midlertidig føle dem, idet de forlader os.

Når man først har prøvet 11 x 22, vil nogle mennesker bemærke en forandring. Dette er fantastisk. For andre vil det bringe problemer op til overfladen, som de har begravet så dybt inde i sig selv, at forandringen ikke vil finde sted før de prøver 11 x 22 på ny. Vi kan prøve så mange 11 x 22 vi vil, men det er nødvendigt at vente en periode på 11 dage, efter vi har brændt vores notater. Vi kan opleve/synes at prøve én gang og så ikke igen før efter nogle år, eller vi kan gøre tre 11 x 22 efter hinanden. Kun vi kan bestemme.

Hvis vi oplever følelsesmæssig klarhed, eller at fysiske lidelser forværres, vil det oftest ske indenfor den første 11 dages periode. Det vil lindre og aftage som tiden går. Vi kan hjælpe os selv med at rense os hurtigere ved at gå ture i den friske luft. Tag en svømmetur i havet hvis det er passende årstid. Bliv ved med de kolde brusebade. Hav et rart bad. Gratuler dig selv for hvad du har gennemført, og hvad det har krævet af anstrengelser.

Nogle mennesker der har forsøgt denne øvelse har prøvet at forkorte den tid, som det kræver at at skrive deres tanker ned og har skrevet notaterne med alt for stenografi til at maskinskrive dem. Dette er ikke så virksomt som selve denne proces at skrive. selvfølgelig vil det have nogen effekt, men den enkelte fysiske handling i at skrive ordene bringer helt naturligt følelserne ud på papiret rent fysisk. Den tid det tager er en del af processen.

Denne teknik er fuldstændig at anbefale. Det virker virkelig. Det behøver ikke kun at blive brugt til svagelighed, men kan bruges til alle livets aspekter, om det så er venskab eller karriere e.t.c.

Her er nogle mulige erklæringer:

  1. Jeg er perfekt, som jeg er
  2. Jeg er glad, sund og fuld af energi
  3. Min/mit (del af kroppen, det volder et problem er perfekt og renset)
  4. Jeg elsker mig selv, som jeg er
  5. Jeg tillader lyset at udtrykke sig gennem mig
  6. Jeg er et i lykkeligt tilfredsstillende/fuldendt forhold
  7. Jeg har mit livs mening og har stor glæde og lykke
  8. Jeg er i et tilfredsstillende arbejde, som jeg synes godt om
  9. Livet er pragtfyldt
  10. Penge flyder til mig på en positiv og herlig måde lige nu
  11. Jeg har modet til at modtage alt, hvad jeg ønsker (til følelsesfrygt)
  12. Jeg har fred i mig selv og verden (til følelsesvrede)

 

.
Skovens Helse  ·  Dorrit Kristensen  ·  Bjergvej 32  ·  9330 Dronninglund  ·   Telefon 2076 3715  ·  skovenshelsegmail.com