Viagra funziona anche senza eccitazione Viagra dosaggio giusto Cialis Original Cialis Effetti collaterali Original Cialis 10mg Levitra Original Levitra originale Effetti Levitra originale 20 mg Viagra Generic Viagra generico Interazioni Viagra generico Effetti collaterali Cialis generico effetti collaterali Cialis generico Effetti Cialis Generic 20mg Levitra Generic Levitra generico effetti collaterali Levitra generico Interazioni Kamagra funziona Kamagra 100mg Kamagra effetti collaterali
Til forsiden
Velkommen til Skovens Helse
Helende meditation
Healing
Succeshistorier
Følsomme mennesker
Bitter fakta om sukker
Spontan helbredelse
Bønner
Nyttige informationer
Kost & gode råd
Prisliste
Åbne meditationer
Foredrag og Seminar
Kontakt
Forsiden
 

Bitter fakta om sukker

Sandheden er at Sukker er lige så vanedannende som nikotin og heroin. skriver Susanna Ehdin i sin bog: "Det Selvhelbredende menneske" sukker er et giftstof som når det indtages i raffineret form har direkte og indirekte negative indvirkninger på kroppen, som dårligt immunforsvar, forhøjet blodtryg, højere kolesteroltal. Når sukkerindholdet i maden øges, udskilles der mere krom, man ser ofte hos diabetiker at de lider af krommangel, og dette betyder at andre mineraler i kroppen begynder at fungerer dårligere. Derfor lancerer man nu krom som et middel imod lysten til søde sager. Sukker nedsætter kroppens optagelse af kalcium og magnesium, hvilke er mineraler som indgår i vigtige processer som opbygning af knogler og tænder, samt aktiveringen af enzymerne og for kroppens energiproduktion. Desuden malker sukker knoglerne og vævet for mineraler, noget der på sigt fører til knogleskørhed. Studier har vist at naturfolk der overgår til vestlige madvaner får dårligere knoglestruktur og tænder. Knogleskørhed er efterhånden en af de almindeligste folkesygdomme. Ifølge en logisk medicinsk definition skulle raffineret sukker ikke være lovligt i mad eftersom det stjæler næring fra kroppen.

Hvorfor er det så svært at droppe sukkeret? Jo det er fordi det påvirker både blodsukkerindholdet, de forskellige hormonniveauer og signalstoffer i hjernen.

Det er meget nemt at blive afhængig af at spise (slik, is, sodavand, kage) for at peppe sit humør lidt op, men resultatet af denne nødtørftige reparation er at man hurtigt igen får det dårligt, bliver træt og føler sig urolig.

Sukkerets dokumenterede negative effekter:

  1. Sukker kan forsage for lavt eller for højt blodsukker.
  2. Sukker kan påvirke proteinets struktur, og sænker derigennem optagelsen af protein, og blodproteinernes evne til at transporterer stoffer.
  3. Sukker giver en forhøjelse af blodfedtstof og kolesterol i blodet.
  4. Sukker kan fremskynde alderdomsprocessen, og give rynker og gråt hår.
  5. Sukker kan forårsage hyperaktivitet, uro, koncentrationsbesvær og irritabilitet hos børn.
  6. Sukker kan forårsage depressioner.
  7. Sukker kan forårsage svampeinfektioner.
  8. Sukker kan give knogleskørhed.
  9. Sukker bidrager til åreforkalkning og hjerte-karproblemer.
  10. Sukker kan give hovedpine og migræne.
  11. Folk der spiser meget sukker, løber tre gange so stor risiko for at udvikle Parkinsons sygdom, end de der spiser sukker med måde.
  12. Sukker forårsager karies.
  13. Moderens sukkerkonsumtion kan påvirke fosterets vækst.
  14. Sukkerkonsumtion har forbindelse med udvikling af degenerative sygdomme (diabetes, demens, nyresvigt).
  15. Sukker hæmmer immunforsvaret.

KAN MAN SLET IKKE LÆNGETE SPISE NOGET DER SMAGER LÆKKERT?

Absolut - men vælg andre ting. Spis lige så meget frugt og bær du lyster. Og er der egentlig noget, der er mere lækkert end saftig moden frugt? Man kan spise nødder - mandler, hasselnødder, cashewnødder, paranødder, pinjekerner, valnødder - som indeholder nyttige mineraler. Mør chokolade med mindst 70% indhold af kakao er også orden. God is kan man lave af bananer, avokado og udødet hindbær (eller anden frugt) blandes i en mixer - Eller af piskefløde og mosede bær eller frugter i en ismaskine. En god bær eller frugtpie laves med fuldkornsmel i dejen, eventuel overhældt med et par piskede æggehvider ( i ovnen). gå ud og kig i de moderne kogebøger, brug fantasien og opdag en ny slags mad!

Min egen yndlings ret er søde danske coxorangeæbler, fintskåret / groftrevet med skal og kernehus og det hele (kerner i frugt indeholder meget sunde glucostoffer) ristede nødder og mandler græskarkerner hørfrø sesamfrø pinjekerner, alle forskellige kerner, hvad man nu har og kan få fat i. De ristes let hakkede på en varm pande.

Græsk yoghurt og revet økocitronskal, blandet med "sojamælk calcium" fra firma Natur Green den er økologisk og sødet med algavesirup. det bliver til en lækker creme, som spises til de rå æbler/ frugt, med varme nødder over. Uhmmmm hvor det smager godt


.
Skovens Helse  ·  Dorrit Kristensen  ·  Bjergvej 32  ·  9330 Dronninglund  ·   Telefon 2076 3715  ·  skovenshelsegmail.com